Veel gestelde vragen

Is De Lotusbloem aangesloten bij een beroepsvereniging?

Ja, Praktijk De Lotusbloem is aangesloten bij het Collectief Alternatieve Therapeuten (CAT). Dat betekent dat je als cliënt zeker weet dat De Lotusbloem voldoet aan de kwaliteitseisen voor complementaire therapeuten.
 

Hoe zit het met de veiligheid van mijn gegevens?

Praktijk De Lotusbloem houdt zich aan de richtlijnen van de Wet Algemene Gegevensverordening Persoonsgegevens (AVG) en maakt gebruik van een door de beroepsvereniging gefaciliteerd electronisch patiënten dossier (epd). 

Kijk voor meer informatie bij Privacy Centrum.

 

Zijn fysieke sessies mogelijk tijdens de Corona crisis?

Ja, dat is mogelijk. De beroepsverenging heeft hiervoor toestemming gegeven omdat de Rijksoverheid Psychodynamische Therapie niet rekent tot de contactberoepen. Uiteraard houdt Praktijk De Lotusbloem zich aan de richtlijnen van het RIVM en de Rijksoverheid: we houden 1,5 meter afstand, schudden geen handen en bij verkoudheidsklachten gaat de sessie niet door. 
In sommige gevallen is ook een sessie via een beveiligde beeldverbinding te houden. Dit is echter niet voor alle werkvormen geschikt, dus het is afhankelijk van je hulpvraag of dit mogelijk is. Kijk voor alle actuele informatie bij Online Sessies

 

Wordt de behandeling vergoed door de zorgverzekeraars?

Als je een aanvullend verzekeringspakket hebt afgesloten, worden de sessies deels vergoed door een groot aantal zorgverzekeraars. Check je polisvoorwaarden welke vergoeding voor jou van toepassing is en welke behandelwijzen zijn uitgesloten van vergoeding.

 

Ik heb een klacht, wat nu?

Het kan zijn dat je niet tevreden bent over hoe een sessie is gelopen. Dat vind ik natuurlijk erg jammer. Ik sta altijd open voor eerlijke en respectvolle feedback dus geef die vooral! Bij voorkeur tijdens of na afloop van een sessie. Mocht je dit niet hebben gedaan en er blijft iets knagen, neem dan contact met mij op. Dan praten we erover. Als we er samen niet uit komen, dan kun je een formele klacht indienen bij de klachtencommissie van de beroepsvereniging.

 

Is er een wachtlijst?

Nee, er is op dit moment geen wachtlijst. Je kunt direct een afspraak maken.